پنج شنبه، 20 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » هدف فراجا ارائه خدمات مناسب به همه اقشار مردم است/ رضایتمندی 97 درصدی مردم از پلیس 110 اصفهان 

فرمانده انتظامی استان اصفهان:

هدف فراجا ارائه خدمات مناسب به همه اقشار مردم است/ رضایتمندی 97 درصدی مردم از پلیس 110 اصفهان 

کد خبر: 10040

فرمانده انتظامی استان هدف فراجا را ارائه خدمات مناسب به همه اقشار مردم، ایجاد رضایتمندی، امیدآفرینی ، دلگرمی و احساس امنیت درآنان عنوان کرد. 

رخدادشهر: سردار حمید علینقیان پور در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه شهر اصفهان با درود به روح پرفتوح امام راحل، شهدای دفاع مقدس،شهدای مدافع حرم و شهدای عرصه نظم و امنیت و آرزوی طول همراه با صحت و سلامتی برای مقام معظم رهبری گفت: هدف مجموعه فراجا ارائه خدمات مناسب به همه اقشار مردم، ایجاد رضایتمندی، امیدآفرینی ، دلگرمی و احساس امنیت است و در این راه از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی ورزد.

وی افزود: هفته انتظامی امسال با شعار "شهروند قانونمدار، پلیس خدمتگزار" از روز گذشته 13 مهرماه آغاز شد و در اولین روز کاری این هفته همکاران من با حضور در گلستان های شهدای استان با شهدا عهد و پیمان مجدد بستند که تا آخرین قطره خون خود در حفظ و حراست از امنیت ایران اسلامی جانفشانی کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان درادامه گفت: هفته انتظامی فرصت مناسبی است تا خدمات و تلاش همکاران ایثارگر و مجاهد فی سبیل الله در فراجا را به سمع و نظر ولی تعمتان خود یعنی مردم شریف و شهید پرور و ولایتمدار ایران اسلامی به ویژه مردم اصفهان برسانیم .

رضایتمندی 97 درصدی مردم از پلیس 110 اصفهان

وی یکی از اقدامات برجسته در انتظامی استان اصفهان را تقویت مرکز فوریت های پلیسی 110 عنوان داشت: با تقویت عده و عُده در این مرکز سطح خدمات رسانی به مردم را افزایش دادیم به طوری که امروز مردم هر زمان از هر کجای استان با تلفن 110 تماس بگیرند و اعلام نیاز کنند همکاران من بلافاصله و در کمترین زمان در مکانی که آنها نیاز داشته باشند حضور یافته و خدمات امنیتی، انتظامی و پلیسی را ارائه می کنند.

سردار علینقیان پور افزود: در 6 ماهه امسال بالغ بر 2 میلیون و 300 هزار تماس تلفنی با سامانه 110 برقرار شده که 912 هزار مورد از این تماس ها منجر به انجام عملیات پلیسی و تشکیل پرونده های قضائی توسط ماموران پلیس شده است و مابقی تماس ها هم ارائه مشاوره و راهنمایی توسط اپراتوران این پلیس بوده و بحمد الله میزان رضایتمندی مردم از خدمات پلیس 110 نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل 97 درصد افزایش یافته است.

بازگرداندن 375 میلیارد اموال به مالباختگان در فضای مجازی

فرمانده انتظامی استان اصفهان سپس به عملکرد پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان پرداخت و عنوان داشت: اجرای ده ها طرح برخورد با سایت ها و صفحات مجرمانه در فضای مجازی و دستگیری صدها مجرم و کلاهبردار و سارق و عاملان نا امنی و اخاذی در فضای مجازی و همچنین کشف 375 میلیارد ریال اموال از حساب کلاهبرداران اینترنتی و استرداد آنان به حساب مال باختگان از جمله اقدامات مهم این بخش بوده است.

کشف بیش از 13 تُن انواع مواد مخدر در 6 ماهه امسال

سردار علینقیان پور ادامه داد: با توجه به آثار سؤ و مخرب مواد مخدر پلیس مبارزه با مواد مخدر در زمینه پیشگیری از اعتیاد جوانان و همچنین برخورد با باندها و شبکه های قاچاق مواد مخدر، برخورد قاطع با خرده فروشان در محلات و پارک ها و جمع آوری معتادان متجاهر انجام اقدامات مؤثری انجام داده و و در زمینه جلوگیری از انحراف و به دام افتادن جوانان کارشناسان پلیس به مراکزعلمی و فرهنگی، کارخانجات، شرکت ها،ادارات ، دانشگاه ها، مساجد و مدارس اعزام شده و ظرف 6 ماهه سال جاری بیش از 13 تن انواع مواد مخدر نیز توسط این پلیس کشف شده است.

کشف 7 هزار میلیارد اموال مسروقه

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه پلیس آگاهی استان اصفهان با تربیت نیروهای حرفه ای و کارآگاهان مجرب تقویت شده است افزود: شناسایی و برخورد با عوامل عمده سرقت و ده ها باند سازمان یافته سرقت و سارقان درحرکت و کشف بالغ بر 7 هزار میلیارد ریال اموال مسروقه از جمله اقدامات این پلیس در سال جاری بوده است.

توقیف 400 دستگاه خودروی شوتی

سردار علینقیان پور عنوان داشت: یکی از معضلاتی که در استان با آن مواجه هستیم خودروهای حامل کالای قاچاق موسوم به شوتی هستند که با سرعت و حرکات خطر آفرین و مرگبار در جاده ها تردد می کنند و باعث بروز حادثه برای سایر رانندگان می شوند که الحمد الله با اقدامات خوب پلیس آگاهی و پلیس امنیت اقتصادی در سال جاری بالغ بر 400 دستگاه از این خودروها توقیف ورانندگان آنها به مرجع قضائی معرفی شدند.

صدور 58 هزار گواهینامه رانندگی

سردار علینقیان پور آموزش اقشار مختلف مردم، فرهنگ سازی ترافیک، طرح های آموزشی، کمک گرفتن از پلیس یاران و همیاران پلیس و راهوران محله در شهر و روستا، صدور 58 هزار گواهینامه رانندگی و تعویض 162 هزار پلاک خودرو موتورسیکلت و برخورد با خودروهای متخلف در راه های شهری و برونشهری، تلاش برای شناسایی و اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده ها و راه های روستایی از طریق تعامل با دستگاه های مرتبط را مهمترین فعالیت های پلیس راهور و راه استان اصفهان در 6 ماهه نخست امسال برشمرد و گفت: امیدواریم با تلاش این عزیزان زمستان امسال را با کمترین حادثه رانندگی در راه های شهری و جاده ای پشت سر بگذاریم.

سازش 30 هزار پرونده قضائی توسط مشاوران پلیس

سردار علینقیان پوربا اشاره به اقدامات معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس اصفهان عنوان داشت: آموزش ها باید ها و نباید های پلیسی، تهیه محتواهای اموزشی، اعزام کارشناسان به مراکز آموزشی مدارس و مساجد ، ارائه 45 هزار مشاوره رایگان به مردم در واحدهای مشاوره و مددکاری کلانتری ها و مرکز مشاوره آرامش و صلح و سازش 30 هزار پرونده قضائی توسط کارشناسان مشاوره پلیس و همچنین پاسخگویی به 23 هزار تماس تلفنی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این معاونت بودند.

چند درخواست مهم فرمانده انتظامی استان اصفهان از مردم

سردار علینقیان پور در انتهای سخنان خود چند درخواست از مردم کرد و در ابتدا گفت: امر به معروف از واجبات دینی ما است که اگر براساس شرع و قانون و بصورت صحیح انجام شود بسیاری از معضلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه را حل می کند یا حداقل از شدت آنها می کاهد پس بنابر این باید برای احیای آن اقدام لازم و عاجل انجام شود.

وی ادامه داد: دومین نکته اینکه فضای مجازی علی رغم ثمرات و فواید و خواصی که دارد محل توطئه چینی دشمنان و معاندان نظام اسلامی و ضربه زدن به اعتقادات دینی جوانان و ایجاد شبهه در آنان است لذا بالا بردن سواد رسانه ای و استفاده صحیح از فضای سایبر بایستی به جوانان آموزش داده شود. همچنین تبهکاران هم از طریق این فضا اقدامات مجرمانه خود را انجام و اموال مردم را در این فضا به سرقت می برند لذا از شهروندان می خواهیم که به نکات آموزشی که از سوی پلیس فتا در رسانه ها ارائه می شود جدی گرفته شود.

سومین نکته ای که فرمانده انتظامی استان اصفهان آن را متذکر شد و تاکید کرد: اعتیاد جوانان به مواد مخدر به عنوان یکی از اهداف دشمن برای کنار گذاشتن آنها از چرخه اقتصادی و علمی کشور است و بنابر این از خانواده ها می خواهم که توصیه های لازم در خصوص پیشگیری از اعتیاد جونان را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه رعایت نکات ساده در خصوص پیشگیری از سرقت می تواند سارقان را ناکام گذاشته و اموال آنان حفظ شود خاطر نشان کرد: به همین جهت هم از مردم می خواهم که توصیه های پلیس آگاهی در خصوص پیشگیری از سرقت و حفظ اموالشان را جدی بگیرند.

فرمانده انتظامی استان در خاتمه عنوان کرد: کارشناسان ما در سامانه فوریت های پلیسی 110 به صورت شبانه روز آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند و بنابر این از همگان می خواهم که موارد مشکوک را بلافاصله به این سامانه گزارش دهید.

انتهای پیام/

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید